زمانیکه تصمیم به سرمایه گذاری و خرید سمعک گرفتید باید در مورد راه های نگه داری، مراقبت و افزایش طول عمر آن نیز اقداماتی انجام دهید. یکی از راه های افزایش طول عمر سمعک علاوه بر مراقبت از آن، اطمینان از وجود گارانتی سمعک می باشد. سمعک یک وسیله الکترونیکی می باشد و همانند سایر لوارزم الکترونیکی ممکن است در اثر رطوبت، نفوذ آب، ضربه و … آسیب ببیند. بنابراین وجود گارانتی باعث می شود در صورت آسیب سمعک، بدون دریافت هزینه تعمیر گردد. در ادامه به بررسی شرایط گارانتی بین المللی سمعک خواهیم پرداخت.

اهمیت کارت گارانتی سمعک

کارت گارانتی نشان دهنده اصالت سمعک خریداری شما و همچنین تضمین برای خدمات پس از فروش برای شما را دارد. در واقع گارانتی سمعک تضمین کننده نو بودن و اطمینان از خدمات پس از فروش سمعک می باشد و شما می توانید سمعک را بدون نگرانی از آسیب دیدن و خراب شدنش به راحتی استفاده کنید.

 

گارانتی سمعک شامل چه خدماتی می باشد؟

مفاد اصلی گارانتی سمعک بسته به برند سازنده و مدل سمعک با یکدیگر متفاوت می باشند اما به طور کلی اکثر شرکت های سمعک در ایران موارد زیر را شامل گارانتی قرار می دهند:

آسیب الکترونیکی یا فیزیکی سمعک

آسیب در اثر عوامل محیزی قابل پیشگیری و غیر قابل پیشگیری مانند قرارگیری در معرض آب و گرما

آسیب سمعک به هر علتی در طول دوره گارانتی شامل گارانتی می باشد و هزینه ای بابت نعمیر دریافت نمی گردد.

گارانتی بین المللی سمعک

مدت زمان گارانتی

مدت زمان گارانتی سمعک بستگی به شرکت سازنده و نوع سمعک خریداری شده می باشد با این وجود در کشورمان ایران، بیشتر نمایندگی های شرکت های معتبر سمعک، به مدت دو سال برای سمعک عای رده پایه و متوسط و برای سمعک های رده بالا بین 3 تا 5 سال گارانتی بین المللی اختصاص می دهند.

گارانتی بین المللی به این معناست که حتی اگر شما سمعک را در شهر و یا حتی شرکت دیگری خریداری کرده باشید، کلینیک های شنوایی سنجی موظف به ارائه خدمات به شما می باشند.

راه های تمدید گارانتی سمعک

به طور معمول عمر مفید سمعک 6 سال می باشد و در صورت مراقبت و نگه داری می توان تا 10 سال نیز از آن استفاده کرد. بنابراین سوالی که برای کاربران سمعک پیش می آید اینست که بعد از اتمام گارانتی چه باید کرد؟

در این راستا برخی از شرکت های سمعک، با گرفتن مقدار مبلغ مشخصی، گارانتی  را برای مدت دیگری تمدید می کنند و کاربران می توانند با پرداخت مبلغی از مزایای گارانتی بهره ببرند. همچنین در کلینیک سمعک پل رومی خدمات تعویض سمعک قدیمی با سمعک جدید در دسترس می باشد و شما می توانید با تحویل سمعک قدیمی و دریافت تخفیف، سمعک جدید بخرید.

لازم به یادآوری می باشد که تمامی سمعک های کلینیک شنوایی سنجی سمعک پل رومی دارای گارانتی بین المللی می باشد و شما می توانید  بین 2 الی 5 سال از خدمات گارانتی بهره ببرید.

 

سوالات متداول در مورد گارانتی سمعک

تمامی موارد سمعک بجز گم شدگی شامل گارانتی می باشد.

در دوره گارانتی تمام هزینه های سرویس و تعمیر کاملا رایگان و بدون هزینه است.

بر حسب مشکلی که برای سمعک شما پیش آمده هزینه های تعمیر از 40 هزارتومان تا یک میلیون تومان می باشد.

 

بله . البته در صورتی که سمعک شما کاملا له شود و چیزی از ان نماند گارانتی شامل آن نمی شود.

باید خدمت شما عرض کنم حتما توجه داشته باشید سمعکی را که تهیه میکنید گارانتی بین المللی داشته باشد.که در این صورت می توانید استفاده کنید.

در صورتی که گارانتی شما تمام شده باشد برای تعمیر هر یک از اجرای سمعک حتی سرویس سمعک هزینه ای از شما دریافت خواهد شد. و باید خیلی مواظب سمعک خود باشید. البته نگران نباشید تا آن موقع شما مراقبت از سمعک را کاملا یاد گرفته اید.

 

تمامی سمعک های مرکز سمعک پل رومی دارای گارانتی بین المللی و شما می توانید بین 2 الی 5 سال از خدمات گارانتی استفاده کنید.